Вихователі
Алла Олексіївна Бєлова
Вчитель-дефетолог: Шарапа Вікторія Дмитрівна
Помічник вихователя: Молнар Тетяна Дем'янівна
Бо теплом вона окута.
Поспіша сюди щодня
Дружня наша дітвора!
Дружніми ми всі зростаєм,
Вмієм вчитись, розважатись.
Кожен знає своє діло –
Робить чесно його, вміло.
Група «Сонечко» у нас –
Будьте певні – вищий клас!
«Безпека і здоров'я наших дітей».
Невипадково ці два терміни об'єднані воєдино. Неможливо мати здорових дітей, якщо вони будуть піддаватися небезпеці, як з фізичній, так і психічній.
І тому однією з головних задач освітнього процесу – є формування у дітей знань про правила особистої безпеки.
Тому, в рамках «Місячника знань безпеки життєдіяльності», з метою формування у дітей знань з даного напрямку, вихователі групи «Сонечко» Ткач О.В. та Годзиневська А.О. використовують різні форми роботи:
- Бесіди: «Сірники-це небезпечно», «Коли сам удома», «Свої-чужі» , «Правила безпечної поведінки під час стихійних лих:ураган,злива,гроза», «Малятко –здоров ятко», «Режим дня – для чого він», «Як бути здоровим?».
- Дидактичні ігри і вправи «Світлофор», «Небезпечні предмети», «Чарівна квітка здоров’я», «Добре-погано», «Грайливий сірничок», «Зайчик захворів»
- Читання художньої літератури, відгадування загадок: казка С.Маршака «Кицькин дім», казка «Котик та Півник»
- Перегляд мультфільмів: «Уроки тітоньки Сови».
- Театралізована діяльність: ляльковий театр «В гостях у лікаря Здоровійка»
- Екскурсії: в кабінет медичної сестри, до пожежного щита.
Але, ефективність реалізації поставлених задач по формуванню у дітей знань про правила особистої безпеки залежить не лише від педагогів, а й батьків. І тому, шановні батьки, з метою вашої безпеки і безпеки ваших дітей частіше розмовляйте з малюками про те, як вести себе в надзвичайних випадках. Головне – навчити дітей уникати потенціальної небезпеки. Не забувайте повторювати з дітьми правила особистої безпеки. А ми вам в цьому допоможемо.
Шановні батьки!
Будьте прикладом для дітей у виконанні правил безпечної поведінки. Аналіз причин травмування дітей свідчить, що більшість нещасних, випадків була спровокована недбалістю дорослих. Враховуйте психологічні особливості дітей дошкільного віку: їхню цікавість, непосидючість, відсутність життєвого досвіду.
Діти погано сприймають заборони. Тому необхідно обґрунтовувати «не можна» в доступній для дитини формі.
До вашої уваги представляємо вам пам'ятки по формуванню знань у дітей правил особистої безпеки.
І. Електробезпека
1. Не залишати дітей з увімкненими електроприладами (праска, телевізор, настільна лампа, електрообігрівач, магнітофон, комп'ютер тощо).
2. Не дозволяти дітям вмикати та вимикати електроприлади.
3. На розетки поставити заглушки.
4. Не вмикати в одну розетку більше ніж два електроприлади.
5. Не прикрашати новорічну ялинку одночасно електрогірляндами і «дощиком» із фольги: це може призвести до короткого замикання і пожежі.
II. Безпека користування газовими приладами
1. Не залишати дітей наодинці з увімкненими газовими приладами.
2. Не дозволяти дітям торкатись до газових приладів, вмикати та вимикати їх.
3. Не обігрівати приміщення за допомогою газової плити: це може призвести до отруєння продуктами згоряння. Найбільш чутливими до отрути є діти.
III. Пожежна безпека
1. Джерела вогню (сірники, запальнички та ін.) потрібно зберігати в недоступному для дітей місці. .
2. Легкозаймисті речовини (спирт; рідини, що містять спирт; лаки, фарби; розчинники; бензин; олію та ін.) потрібно зберігати в недоступному для дітей місці.
3. Під час відпочинку на природі не потрібно розпалювати багаття і дозволяти це робити дітям.
4. Не дозволяти дітям користуватись відкритим вогнем.
5. За потреби спалювання сміття робити за відсутності дітей.
6. Не курити в присутності дітей і не залишати недопалки.
ІV. Безпека дорожнього руху
1. Виконуйте правила дорожнього руху.
2. Проаналізуйте місце проживання на предмет оцінку інтенсивності дорожнього руху.
3. Дозволяйте старшим дітям самостійно переходити дорогу за повної відсутності руху: автотранспорту або велосипедистів.
4. Пам'ятайте, отруйні гази машин — небезпечні для дітей.
Загальні вимоги
1. Навчіть дитину безпечних ігор. Не дозволяти проводити ігри, пов'язані зі схованками в шафах та інших предметах, що зачиняються, за занавісками та з пересуванням в темряві.
2. Якщо дитина має окрему кімнату, то всі її речі мають знаходитись на висоті піднятої руки. Слід стежите, щоб у дитини не було потреби діставати щось зі стільця чи табуретки. Над ліжком і повинні висіти ніякі предмети.
3. Лампи в електроприладах повинні бути повністю закриті плафонами.
4. Гострі, ріжучі, колючі і крихкі предмети повинні знаходитись, в недоступному для дітей місці.
5. Особливу увагу потрібно звернути на зберігання ліків. Лаки повинні зберігатися в зачиненій шафі.
6. Іграшки не повинні бути небезпечним для дитини (лазерні іграшки, кулькові та водяні пістолети). Якщо іграшка розбирається, то її складові частини за розмірами повинні бути такими, що не вміщалися в рот, ніс, вухо. Перевірте іграшки щодо можливості розбивання (осколки можуть поранити дитину).
7. Із сумісними іграми з дітьми не використовуйте петарди.
Безпека на кухні
1. Столові прибори для дитини повинні бути такими, що не б'ються.
2. Обідній стіл та стілець повинні бути дібрані відповідно до росту дитини.
3. Над обіднім столом не повинні висіти полиці або окремі предмети кухонного обладнання.
4. Усі спеції, як сипкі так і рідкі, повинні зберігатись у недоступному для дитини місці.
5. Якщо виникла потреба користуватися виделкою і ножем, то їжу дитині повинні порізати дорослі.
6. Краї чашок та склянок не повинні мати тріщин і щербинок.
7. На плиті ручки сковорідок і носик чайника потрібно повернути до стіни.
8. Гарячу їжу необхідно розливати лише на столі, а не переносити тарілки з нею від плити до столу.
9. У присутності дитини бажано користуватися конфорками другого ряду.
10. Якщо дитини не дістає до крана з водою, то вона може користуватися змоченим рушником.
11. Двері кухні з боку коридору повинні закриватися на гачок. Розміщений у третій частині зверху.
Безпека у ванній кімнаті
1. Для дитини слід мати дитячі мийні засоби. Мийні засоби, якими користуються дорослі, є шкідливими для дитини і повинні зберігатись в недоступному для тієї місці.
2. Підлогу потрібно покривати не слизьким килимк
3. Двері ванної кімнати повинні закриватись на гачок чи засув, розміщений у третій частині, зверху.
4. Не можна залишати дітей наодинці під час купання.
Безпека на балконі
1. Не можна залишати дітей на балконі
2. Не можна дозволяти дітям проводити рухливі ігри на балконі
3. На балконі потрібно закрити щілини, через які можуть випадати дитячі іграшки.
4. У присутності дітей не можна нахилятися із балкона.
5. Балкон повинен закриватись із кімнати на гачок чи засув, розміщений у третій частині зверху.
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Переконливо просимо звернути на ці питання свою увагу, і Ви переконаєтесь, що саме ці прості, але дуже важливі пункти допомоги можуть зберегти дитині життя.
Можна багато говорити про благодійність, а ми хочемо за благодійність подякувати, звичайній людині Булавкі Олексію, мешканцю м.Дніпро. Дізнавшись, що в нашому місті є садок з дітками які мають особливі освітні потреби надав благодійну допомогу у вигляді конструкторів, посібників іграшок, книжок. За це ми безмежно
вдячні Олексію. Для гарних вчинків відстань між містами не перешкода!
Дякуємо!
Консультація для батьків «Ігри з гудзиками»
Шановні батьки!
Ігри та вправи для розвитку дрібної моторики особливо потрібні сучасним дітям.
Зараз діти мало тренують рух у пальців рук, дітям потрібні спеціальні вправи та ігри для розвитку дрібної моторики.
Одним з цих вправ і є гри з гудзиками.
У кожному будинку є коробка з гудзиками, необхідними в "господарстві". У ній можуть бути гудзики різні за кольором, розміром, формою, матеріалу, з якого вони виготовлені (пластмасові, дерев'яні, металеві, шкіряні).
Ґудзики викликають особливий інтерес у дітей. Дитину приваблює незвичайність, нетрадиційність матеріалу для ігор.
Різноманітність матеріалу - гудзики різні за формою, фактурою, розміром, кольором не встигають набридати дитині.
Займаючись з дитиною, використовуйте творчість. Використовуючи гудзики розкажіть казку, можна придумати її по ходу гри, загадайте загадку, прочитайте вірш. Це ще більше захопить дитину.
Ігри з гудзиками допомагають розвивати:
- дрібну моторику і тактильне сприйняття;
-точність, увагу
-математичні здібності (величина, форма, рахувати)
-художній смак і творчість.
З малюками можна викладати картинки з гудзиків: намалюйте схематично будиночок, кораблик, сонечко і т. д. І запропонуйте дитині викласти гудзиками малюнок.
Можна використовувати спеціальні картинки для викладання гудзиків, викладати різноманітні сюжети.
З старшими дітьми можна використовувати гудзики для викладання букв, закріпити математичні поняття: рахунок, колір, величину.
Можна запропонувати старшій дитині самостійно пришити ґудзик.
Граючи з дитиною в ґудзики, виробляються вміння керувати своїми рухами, спритність пальчиків, увагу, розумова діяльність, творчість, мова
В іграх з дитиною дайте вашим гудзиків друге життя!
Вокалотерапія або «Цілющі звуки»
Ніяка музика не зрівняється за ступенем впливу на організм із співом. Коли ми співаємо, виникає звукова хвиля, 80% енергії якої йде на те, щоб привести наші внутрішні органи в стан вібрації. Людський голос – найкращий інструмент для створення цілющих звуків, тільки треба вміти ним користуватися. Коли діти співають, вони психологічно розвантажуються, заряджаються позитивними емоціями. Виконання української народної пісні заспокоює та вводить у світ гармонії, злагоди, радості. Система вокалотерапії, що включає у себе роботу м’язів і голосу - гарний шлях до доброго здоров’я без застосування ліків. Але діти можуть співати не лише пісні. Спів навіть окремих звуків може поліпшувати стан здоров'я. наприклад, спів протягом 3-5 хвилин звуків:
Звук «А-А-А» - стимулює роботу легенів, трахеї, гортані, оздоровлює руки і ноги.
Звук «І-І-І» - активізує діяльність щитовидної залози, корисний при захворюваннях ангіною, покращує зір і слух.
Звук «У-У-У» - підсилює функцію дихальних центрів мозку і центру мови, усуває слабкість, млявість, та захворювання органів слуху.
Звук «М-М-М» - з закритим ротом знімає психічну втому, покращує пам’ять і кмітливість.
- «ч» - покращує дихання;
- «з» - полегшує біль у горлі;
- «н» - допомагає зняти зубний біль;
- «е» та «і» - поліпшує роботу головного мозку;
- «ж» - сприяє швидкому одужанню від кашлю.
Будьмо здорові!!!
« Музика – це ліки, які слухають»
Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи.
«Музикотерапія» грецько-латинського походження і в перекладі означає «зцілення музикою».
Тому, використання музикотерапії є надзвичайно важливим для забезпечення нормалізації життєдіяльності дітей з особливими потребами. Вихователі використовують впродовж дня різну музику. Також і батьки можуть використовувати її вдома.
Для неспокійних дітей.
1. Німецька або віденська музика з творів Шуберта,Моцарта, Гайдна.
2. Різдвяні церковні співи.
Загальмованим дітям з поганим апетитом, що зазнають проблеми з диханням.
1. Вальси з балетів Чайковського.
2. Твори Вівальді.
3. Маршові пісні.
Для млявих дітей.
1. Музика Вагнера.
2. Оперети Оффенбаха.
3. «Болеро» Равеля.
4. «Весна священна» Стравинського.
5. «Каприз №24» Ніколло Паганіні.
Заспокійливо діють на нервову систему:
1. « Пори року» Чайковського.
2. «Місячна соната» Бетховена.
3. Фонограма співу птахів.
Музика для вечірнього часу.
1. «Концерт для скрипки з оркестром» Мендельсона.
2. «Пори року» Вівальді.
Проте, варто пам'ятати:
- під час прослуховування гучність повинна бути дозована ( не голосно, але й не тихо);
- тривалість прослуховування повинна становити не більше 10 хвилин;
- прослуховування має відбуватись лише за повної згоди дитини.
Якщо музика викликатиме у вашої дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно.
Лютий, 2018р.
Такі необхідні ігри.
Розвиток мовленнєвих здібностей дітей із затримкою мовного, психічного розвитку є чи не найважливішим та наскрізним у їх навчанні. У таких дітей помітно виражений недорозвиток лексичної сторони мовлення. Характерними рисами їхнього словникового запасу є його збіднення, неточність, недостатній розвиток розуміння слів. Саме тому, з метою подолання труднощів мовленнєвого розвитку у дітей із ЗПР, в лютому, вихователями та вчителями-дефектологами нашої групи були виготовлені та придбані дидактичні ігри на розвиток лексики та граматичної будови мовлення: «Назви дію», «Знайди схоже слово», «Багатозначні слова» тощо. Дані ігри пропонуємо і батькам для роботи з дітьми вдома.
І знову подяка
Не пройшло багато часу після того, як батьки нашої групи зробили абсолютно нову підлогу в альтанці на майданчику. Ось, не зважаючи на вихідний день, 14.10.2017, знову наші батьки прийшли нам на допомогу: як матеріально, так і фізично. Завдяки спільним зусиллям батьків та працівників групи, на нашому майданчику красується новенький парканчик. За що ми їм безмежно вдячні.