Статут ЗДО№8 "Вербиченька" можна переглянути за покликанням
https://drive.google.com/drive/folders/1X07BbPeI2dCuViqVc1OcwqgbZZd6NbkT?usp=sharing
Заклад дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу № 8 "Вербиченька" діє відповідно до
РОЗПОРЯДЖЕННЯ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ВІЙСЬКОВОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ від 21.02.2023 року № 60-р.
"Про ліцензування освітньої діяльності"
https://docs.google.com/document/d/18zdtMqBZ_lFWdIQOPJywQZVBtzxu8bkz/edit?usp=sharing&ouid=106414315683294621792&rtpof=true&sd=true
С Т Р А Т Е Г І Я РОЗВИТКУ закладу дошкільної освіти (ясел – садка комбінованого типу)
№8 «Вербиченька» Первомайської міської ради Миколаївської області на 2023 – 2028р.р.
https://docs.google.com/document/d/1g_e3aRp_sncCkouHxISQ1TvdvG872xan/edit?usp=sharing&ouid=106414315683294621792&rtpof=true&sd=true
Правила внутрішнього трудового розпорядку в ЗДО №8 "Вербиченька"
https://drive.google.com/file/d/1KFH6ODf1YzGWYT6TDCwyZ_WamyP6HW6X/view?usp=sharing
ЗАТВЕРЖЕНО
Протокол педагогічної ради № 3
від « 23» лютого 2022р.
ПОЛОЖЕННЯ
про внутрішню систему забезпечення якості освіти
ЗДО№8 «Вербиченька»
І. Загальні положення
1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти ЗДО№8 «Вербиченька» (далі - Положення) розроблено відповідно до вимог Закону України «Про освіту», стаття 41, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених Наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71 (далі - МР ДСЯО).
1.2. Педагогічна рада як колегіальний орган управління ЗДО№8 «Вербиченька» формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності (Закон України «Про дошкільну освіту», стаття 20).
1.3. Положення поширюється на всіх співробітників закладу, які здійснюють професійну діяльність, зокрема на працівників, які працюють за сумісництвом.
1.4. Термін дії даного Положення необмежений. Положення діє до затвердження нового.
1.5. Коригування змісту, зміни та доповнення до цього Положення вносяться директоромЗДО№8 «Вербиченька» за згодою педагогічної ради.
1.6. Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - ВСЗЯО) забезпечує директор ЗДО№8 «Вербиченька» в межах наданих йому повноважень.
1.7. Критерії ефективності ВСЗЯО :
● розвиток дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб та набуття нею базових якостей особистості;
● ефективність професійної діяльності педагогічних працівників;
● безпечність, доступність, комфортність, сприятливість умов для розвитку, виховання, навчання дітей та праці;
● дієвість та якість системи управління закладом дошкільної освіти.
1.8. Компоненти ВСЗЯО:
● стратегія;
● організаційно-функціональна структура;
● процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності;
● умови якісної організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти (освітнє середовище);
● механізми оцінювання розвитку компетентності здобувачів освіти;
● механізми оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;
● системи та процеси управління закладом дошкільної освіти, зокрема інформаційні;
● системи та механізми забезпечення академічної доброчесності.
1.9. У ЗДО№8 «Вербиченька» використовуються Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО (далі - ОКІ), визначеними МР-ДСЯО, які є додатком 1 до цього Положення. Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів є керівник ЗДО№8 «Вербиченька».
1.10. Методами збору інформації є: опитування учасників освітнього процесу (анкетування, індивідуальне інтерв’ю, фокус-групове дослідження); спостереження (за освітнім середовищем, організацією життєдіяльності, проведенням навчальних занять); вивчення документації закладу.
1.11. Самооцінювання якості освітніх та управлінських процесів відбувається з використанням рівнів: перший (високий), другий (достатній), третій (вимагає покращення), четвертий (низький).
ІІ. Стратегія внутрішньої системи забезпечення якості освіти
2.1. Стратегія внутрішньої системи забезпечення якості освіти визначає мету й завдання її впровадження та принципи, на яких вона будується.
2.2. Мета стратегії ВСЗЯО: гарантування якості дошкільної освіти здобувачів та формування довіри суспільства до закладу дошкільної освіти.
2.3. Завдання стратегії ВСЗЯО:
● сприяти оптимальному розвитку кожного вихованця, відповідно до його задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб (відповідність якості освіти вихованців Базовому компоненту дошкільної освіти);
● забезпечувати умови об'єктивного оцінювання професійної діяльності педагогів, їх безперервного професійного зростання та самореалізації;
● актуалізувати питання створення мотивуючого освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації; сприяння розвитку партнерських відносин усіх учасників освітнього процесу;
● розвивати інформаційні системи з метою максимального усунення ефекту неповноти і неточності інформації про якість освіти, як на етапі планування освітніх результатів, так і на етапі оцінки ефективності освітнього процесу; знаходити найоптимальніші чинники впливу на результативність освітнього процесу та впроваджувати їх у дію.
2.4. Принципи стратегії ВСЗЯО:
дитиноцентризм. Головний суб’єкт, на якого спрямована освітня діяльність закладу, — дитина;
автономність. Самостійність у визначення стратегії і напрямів розвитку закладу, виборі форм і методів організації освітнього процесу, які відповідають нормативно-правовим документам, Базовому компоненту дошкільної освіти;
системність. Усі компоненти та функції системи управління діяльністю закладом дошкільної освіти взаємопов’язані, що створює взаємозалежність між ними;
цілісність. Єдність усіх видів освітніх впливів на здобувача дошкільної освіти, їх підпорядкованості головній меті освітньої діяльності, яка передбачає всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності;
вдосконалення. Потреба постійного вдосконалення освітнього процесу відповідно до зміни внутрішнього та зовнішнього середовища, аналізу даних та інформації про результативність освітньої діяльності;
партнерство. Взаємодія учасників освітнього процесу, побудована на довірі та повазі, зацікавленості до суб’єктів освітнього процесу, відповідно до їх поточних та майбутніх потреб, готовності до конструктивної співпраці для досягнення високої якості освітнього процесу;
відкритість і прозорість. Процедури системи забезпечення якості освітньої діяльності відкриті та зрозумілі для учасників освітнього процесу;
гнучкість і адаптивність. Можливість відповідно до внутрішніх умов та зовнішніх впливів міняти методи управління якістю, отримувати зворотні зв’язки та різні комунікації;
інноваційність. Здатність продукувати та впроваджувати нові, відсутні у практиці закладу ідеї, технології, методики, пов’язані із забезпеченням якості дошкільної освіти.
ІІІ. Організаційно-функціональна структура
3.1. Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО — це суб’єкти, які здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: адміністрація закладу; тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, групи моніторингу); педагогічна рада.
3.1.1. Адміністрація закладу дошкільної освіти:
● формує блок локальних актів, що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу і додатків до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради, після схвалення педагогічною радою, керівник затверджує і контролює їх виконання;
● готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО у закладі, бере участь у заходах щодо змісту пропозицій;
● організовує проведення у закладі контрольно-оцінних процедур;
● забезпечує умови для підготовки педагогів закладу дошкільної освіти, батьків або інших законних представників дітей, громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;
● організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти: збір, обробку (аналіз), зберігання та надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні закладу дошкільної освіти;
● формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти та надає інформацію про якість освіти на різні рівні системи управління (педагогічна рада, загальні збори колективу тощо);
● ухвалює управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі реалізації ВСЗЯО.
3.1.2. Тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, група моніторингу):
● розробляють або формують методики оцінки якості освіти за напрямами діяльності закладу дошкільної освіти: параметри, критерії та показники, методи та форми;
● беруть участь в експертизі динаміки розвитку вихованців та рівня професійної компетентності педагогів закладу;
● формують пропозиції для адміністрації з вироблення управлінських рішень за результатами внутрішньої оцінки якості освіти на рівні закладу.
3.1.3. Педагогічна рада:
● діє в межах повноважень, визначених нормативно-правовими актами;
● розглядає, оцінює основні напрями діяльності закладу дошкільної освіти;
● ухвалює рішення щодо питань
функціонування закладу дошкільної освіти, оновлення змісту освіти в зв’язку з появою нових стандартів освіти;
підвищення рівня професійних компетентностей педагогів через впровадження нових освітніх технологій;
підвищення якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих у процесі оцінки якості;
створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище
ІV. Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти
та освітньої діяльності
4.1. Процедурами ВСЗЯО є внутрішній контроль якості освітньої діяльності (далі — Контроль) та внутрішній моніторинг якості освіти (далі — Моніторинг), які дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього процесу, його ресурсного забезпечення, результатів. Процедури ВСЗЯО спрямовані на:
● удосконалення освітнього процесу, спрямованого на розвиток компетентностей здобувачів освіти;
● формування системи методичного супроводу педагогічних працівників, яка сприяє підвищенню їхньої професійної кваліфікації й забезпеченню їх академічної свободи;
● забезпечення й удосконалення необхідних умов для якісної організації освітніх і управлінських процесів, підтримки здобувачів освіти;
● визначеність системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти; ефективність кадрової політики; прозорість та інформаційна відкритість діяльності закладу дошкільної освіти (розвиток інформаційних систем); дієвість та конструктивність рішень колегіального органу управління та органів громадського самоврядування.
4.2. Процедура Контролю у закладі дошкільної освіти визначається логічним та доцільним об’єднанням його видів (тематичний, підсумковий, фронтальний, оперативний) та змісту. Під час планування контролю застосовується технологічний прийом — розробляються циклограми, відповідно до методичних рекомендації.
4.3. Процедура Моніторингу будується відповідно до визначених у закладі дошкільної освіти напрямів.
4.4. Для процедури Контролю та Моніторингу з урахуванням напрямів, тем та змісту добираються доцільні методи (1.10) та джерела отримання інформації.
4.5. Моніторинг є методом та формою Контролю.
4.6. Результати процедур Контролю та Моніторингу оприлюднюються у формі:
● аналітичної доповіді на засіданні педагогічної ради;
● звіту керівника на загальних зборах (конференції) колективу;
● проблемного аналізу — комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу дошкільної освіти — у Програмі розвитку;
● аналізу підсумків діяльності ЗДО за навчальний рік та літній період — щорічне самооцінювання — у Плані роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період.
4.7. Комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно до ОКІ (МР ДСЯО). Проблемний аналіз комплексного самооцінювання є основою для розроблення Програми розвитку закладу (здійснюється один раз на три-п’ять років).
4.8. Щорічне самооцінювання підсумків діяльності закладу дошкільної освіти за навчальний рік та літній період здійснюється за блоковою системою аналізування. Підсумковий аналіз є першим розділом Плану роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період та основою для його розроблення.
4.9. План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період є програмою реалізації процедур ВСЗЯО.
4.10. Документи та матеріали, які засвідчують системність реалізації процедур ВСЗЯО.
4.10.1. Документи:
● Програма розвитку закладу дошкільної освіти на три-п’ять років;
● План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період;
● План роботи педагога щодо організації освітнього процесу;
● протоколи педагогічної ради, загальних зборів колективу тощо;
● накази керівника.
4.10.2. Матеріали:
● проблемний (комплексний) аналіз;
● аналіз підсумків діяльності ЗДО на навчальний рік та літній період;
● циклограма внутрішнього контролю ЗДО на навчальний рік;
● методика(и) моніторингових досліджень за напрямами діяльності.
V. Умови якісної організації освітніх і управлінських процесів
у закладі дошкільної освіти (освітнє середовище)*
5.1. Для якісної організації освітнього процесу у ЗДО№8 «Вербиченька» забезпечуватимуться необхідні умови: матеріально-технічні, навчально-методичні; психолого-педагогічні, медико-соціальні та корекційної освіти
5.1.1. Матеріально-технічні умови. Відповідність будівлі, приміщень та території вимогам щодо безпечності, доступності, комфортності та оснащеності; дотримання вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.
5.1.2. Навчально-методичні умови. Створення освітнього простору групових приміщень та інших основних приміщень, яке забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетентності; є безпечним, доступним, комфортним.
5.1.3. Психолого-педагогічні умови. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації; в якому спрямована робота з надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу та організації ефективної співпраці з працівниками з питань підтримки психологічного комфорту у закладі та забезпечення емоційного благополуччя здобувачів дошкільної освіти.
5.1.4. Медико-соціальні умови. Забезпечення ефективного механізму медичного обслуговування здобувачів дошкільної освіти; організації системи роботи з фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти; якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.
5.1.5. Умови корекційної освіти. Створення освітнього середовища, в якому реалізуються права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціальна адаптація та підготовка до отримання наступного рівня освіти.
5.2. Критерії комплексного самооцінювання наявності необхідних умов для якісної організації освітнього процесу (далі - Умови) визначаються відповідно до визначених умов.
5.3. З метою системного щорічного самооцінювання Умов формуються циклограми (технологічні картки), в яких визначено критерії відповідно до законодавчих актів з цих питань, та які є робочим документом керівника закладу дошкільної освіти.
5.4. Оперативна інформація про забезпечення Умов висвітлюється на засіданнях адміністративної наради при керівникові.
5.5. Узагальнена інформація про забезпечення Умов обговорюється під час засідань педагогічної ради, інших органів самоврядування.
5.6. Документи, які засвідчують проведення процедур оцінювання щодо забезпечення Умов:
● Програма розвитку закладу дошкільної освіти (комплексний аналіз);
● План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період (щорічний аналіз);
● Акти готовності;
● протоколи засідань педагогічної ради, інших органів самоврядування;
● накази керівника.
VІ. Механізми та процеси оцінювання розвитку
здобувачів дошкільної освіти
6.1. Моніторинг індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти дає змогу визначити рівень їх компетентності відповідно до змісту освітніх напрямів Базового компонента дошкільної освіти: рухова і здоров’язбережувальна, особистісна, предметно-практична та технологічна, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична та дослідницька, природничо-екологічна, ігрова, соціально-громадянська, мовленнєва, художньо-мовленнєва, мистецько-творча.
6.2. Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти містяться (визначені) в освітніх програмах, за якими організовано освітній процес у закладі (ст. 23 Закону України «Про дошкільну освіту»).
6.3. Методику моніторингу індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти — процеси, параметри, критерії, інструменти та методи — затверджує педагогічна рада строком на п’ять років, зберігається в групах і методичному кабінеті у теках відповідно до вікової категорії здобувачів освіти.
6.4. Періодичність проведення моніторингу у вікових групах — три рази на рік:
· на початку навчального року (вересень) — проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей і коригування освітнього процесу по розділах освітньої програми з тими дітьми, які можуть успішно освоювати освітню програму, але потребують індивідуальної роботи
● проміжний моніторинг проводиться в січні з метою визначення особливостей динаміки розвитку вихованців;
● у кінці навчального року (квітень — травень) — з метою порівняльного аналізу результатів на початок і кінець року.
6.4.1. Періодичність проведення моніторингу дітей з особливими освітніми потребами у групах спеціального призначення — двічі на рік:
● на початку навчального року (вересень) — проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей, адаптації освітнього процесу, коригування індивідуальної карти розвитку дитини з ООП.
● у кінці навчального року (квітень — травень) — з метою порівняльного аналізу результатів на початок і кінець року, реалізації індивідуальної карти розвитку дитини з ООП та визначення динаміки її розвитку
6.5. Інформація, отримана у процесі моніторингу з подальшим її аналізом, є основою для ухвалення управлінських рішень про підвищення ефективності освітнього процесу.
6.6. Моніторинг проводять вихователі, «вузькі» фахівці — музичний керівник, вчитель-логопед, вчитель-дефектолог. Психологічну діагностику розпізнавання психічних процесів, станів, рис і якостей особистості проводить практичний психолог, стану фізичного здоров’я здійснює лікар та сестра медична старша. За потребою діагностичні процедури може проводити вихователь-методист закладу дошкільної освіти.
6.7. Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії розвитку і оцінюють єдину картину в віковій групі загалом. Роблять висновки і розробляють своєчасні коригувальні дії.
Підсумки Моніторингу дають можливість бачити індивідуальні та групові результати організованого педагогами освітнього процесу. Оброблені результати такого аналізу є основою конструювання освітнього процесу на новий навчальний рік, виведення річних завдань тощо.
6.8. Вихователь-методист на основі висновків педагогів розробляє аналітичну довідку, в якій визначає причини недостатньо високого рівня освоєння програмного матеріалу за освітніми напрямами; формулює рекомендації щодо вдосконалення освітнього процесу на новий навчальний рік та особливостей коригування перспективного плану освітнього процесу у групах.
6.9. Аналітична довідка за результатами Моніторингу вводиться у склад підсумкового аналізу діяльності закладу дошкільної освіти за навчальний рік, обговорюється на засіданні педагогічної ради, що впливає на визначення річних завдань діяльності на новий навчальний рік.
6.10. Проведення процедур Моніторингу, обговорення їх результатів у формі психолого-педагогічного консиліуму фіксуються у Плані роботи закладу дошкільної освіти.
VІІ. Механізми та процеси оцінювання професійної діяльності
педагогічних працівників
7.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів відбуваються під час атестаційного та міжатестаційного періоду.
7.2. Оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного періоду.
7.2.1. Атестаційний період визначається навчальним роком, в який передбачена атестація педагогічного працівника. У цей період відповідно до індивідуального плану підготовки та проходження атестації здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників, яке передбачає розгляд матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об’єктивного оцінювання є комплексний аналіз освітнього процесу, організованого педагогом, який атестується, вивчення думки батьків та колег тощо.
7.2.2. Характеристика діяльності педагога відповідної кваліфікації визначається відповідно до Порядку підвищення кваліфікації, Професійних стандартів «Вихователь закладу дошкільної освіти», «Практичний психолог закладу освіти»
7.2.3. Педагог, який атестується, здійснює самоаналіз професійної діяльності за критеріями, визначеними з урахуванням критерій та індикаторів додатку 1 до Методичних рекомендацій ДСЯО:
● особливості планування освітнього процесу (форми, види, зміст, ступінь самостійності);
● створення динамічного предметно-просторового розвивального середовища, спрямованого на розвиток компетентностей дітей;
● застосування сучасних технологій та методик в освітньому процесі, спрямованих на оволодіння дітьми компетентностями та наскрізними уміннями;
● створення та використання власних освітніх ресурсів;
● забезпечення умов емоційного благополуччя та комфортного перебування дітей у групі;
● створення соціальних ситуацій розвитку дитини (активізація спілкування дитини з дорослими та однолітками, розвиток мовленнєвих та комунікативних навичок);
● результативність організації освітнього процесу (динаміка розвитку базових якостей дітей);
● забезпечення власного професійного розвитку та підвищення кваліфікації (у тому числі участь у методичній роботі закладу);
● партнерська взаємодія з педагогічними працівниками
● співпраця з батьками та сприяння до зворотнього зв'язку (рівень та форми залучення в освітній процес).
7.2.4. Діагностичний матеріал оцінювання індивідуального розвитку професійної компетентності педагога — процеси, параметри, критерії, інструменти та методи — затверджує педагогічна рада строком на п’ять років, зберігається у методичному кабінеті.
7.3. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційний період.
7.3.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційний період відбувається відповідно до Плану роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період у процесі тематичного, підсумкового, оперативного контролю.
7.3.2. Критерії та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під час тематичного контролю розробляються у партнерській взаємодії з педагогами закладу з урахуванням обсягу та змісту теми вивчення. Матеріали зберігаються у методичному кабінеті.
7.3.3. Під час підсумкового контролю за результатами діяльності закладу за навчальний рік здійснюється анкетування педагогів з метою визначення їхніх професійних потреб, прогнозування методичної роботи, що дає змогу розробити індивідуальний проєктний план розвитку професійної компетентності для кожного педагога та окреслити пріоритети діяльності закладу на наступний навчальний рік.
7.3.4. Методика формування індивідуального проєктного плану розвитку професійної компетентності педагога як форма самоаналізу здійснюється відповідно до методичних рекомендацій (розроблених у закладі чи запропонованих у фахових джерелах), за потребою затверджує педагогічна рада.
7.3.5. Анкети педагогів для прогнозування методичної роботи та узагальнені матеріали індивідуальних проєктних планів розвитку педагогів зберігаються у методичному кабінеті.
7.4. Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є підсумки атестації відповідно до Порядку підвищення кваліфікації. Результатом оцінювання у міжатестаційний період є - визначення динаміки розвитку професійної компетентності педагога, побудова індивідуального проєктного плану розвитку професійної компетентності педагога на навчальний рік, в якому передбачена цілеспрямована методична допомога.
7.5. Документи, які засвідчують проведення процедур оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників:
● План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період;
● Індивідуальний план професійного розвитку педагога
● протоколи засідань педагогічної ради, атестаційної комісії;
● накази керівника.
VІІІ. Системи та процеси управління закладом дошкільної освіти
8.1. Система управління закладом дошкільної освіти складається з функцій (аналізування – інформаційно-аналітична, мотиваційно-цільова; планування – планово-прогностична; організаційна - координувально-виконавська; контрольна – оцінювально-діагностична; регулювальна – регулювально-корекційна), які взаємопов’язані та передбачають основні наскрізні процеси.
8.2. Критеріями якості наскрізних процесів управління є:
● визначеність системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти;
● ефективність кадрової політики;
● прозорість та інформаційна відкритість діяльності закладу дошкільної освіти (розвиток інформаційних систем);
● діяльність та конструктивність рішень колегіального органу управління та органів громадського самоврядування.
8.2.1. Визначеність системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти.
8.2.1.1 Сформована стратегія — Програма розвитку закладу дошкільної освіти, яка відповідає особливостям та умовам діяльності закладу, є структурованою за блоками чи напрямами діяльності, чіткою й вимірюваною, в якій відстежується перспективність та спрямованість на підвищення якості освітньої діяльності.
Про результати реалізації Програми розвитку звітує керівник на засіданні педагогічної ради, загальних зборах (конференції) колективу. Проєкт нової Програми розвитку розробляє творча група учасників освітнього процесу на основі комплексного самооцінювання, проєкт обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує керівник.
8.2.1.2. Сформована тактика діяльності — Плани роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період:
● враховані визначені у Програмі розвитку перспективні заходи;
● побудована на засадах аналізу підсумків діяльності (щорічного самооцінювання) закладу дошкільної освіти за минулий період;
● структура та зміст висвітлює систему діяльності усіх структур закладу на вирішення річних завдань, процесів його якісного функціонування та розвитку;
● до розроблення залучено працівників закладу та батьків здобувачів дошкільної освіти.
Результати роботи закладу відповідно Плану розглядаються на засіданнях педагогічної ради. План обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує керівник.
8.2.1.3. Визначена система планування освітнього процесу усіх педагогів закладу дошкільної освіти. Види, форма та особливості змістових компонентів планів педагогів сформовано у методичних рекомендаціях чи у Положенні про планування освітнього процесу, схвалених педагогічною радою.
8.2.2. Ефективність кадрової політики:
● укомплектованість кадрами, освітній рівень педагогів; рівень кваліфікації (динаміка зростання числа працівників, які пройшли курси підвищення кваліфікації); динаміка зростання професійної компетентності, категорійності;
● створення умов для постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес, залучення до участі педагогів у експериментальній діяльності;
● обговорення питань підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи на засіданні педагогічної ради;
● цілеспрямований методичний супровід професійного зростання педагогів;
● відзначення, матеріальне та моральне заохочення педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності;
● координування діяльності та взаємин педагогів щодо прийняття та реалізації рішень, делегування окремих функцій управління;
● формування та розвиток корпоративної культури, відображення у нормативних документах: Правилах внутрішнього розпорядку, Колективному договорі.
8.2.3. Прозорість та інформаційна відкритість діяльності закладу дошкільної освіти.
8.2.3.1. Сформованість системи інформаційного забезпечення управління закладом дошкільної освіти (наявність бази даних про вихованців та працівників закладу, використання системи електронного документообігу, застосування технологічних карт для збору, аналізу інформації та прийняття управлінського рішення відповідно до визначених Положенні критеріїв).
8.2.3.2. Наявність та використання загальнодоступних інформаційних ресурсів (стенди, сайт). Зміст інформації про діяльність є відповідним вимогам законодавства. Інформація регулярно поповнюється й вчасно оновлюється.
8.2.3.3. Наявність форм зворотного зв'язку, які вчасно обробляються та враховуються у діяльності. Оперативному внутрішньому спілкуванню сприяє створення груп у соціальних мережах.
8.2.4. Діяльність та конструктивність рішень колегіального органу управління та органів громадського самоврядування: педагогічна рада, загальні збори колективу, виробнича нарада, батьківська рада (далі - Органи)
8.2.4.1. Органи діють відповідно до вимог законодавства.
8.2.4.2. Освітні та соціальні ініціативи, висунуті чинними органами, підтримуються керівництвом.
ІХ. Забезпечення академічної доброчесності
9.1. Педагогічні працівники дотримуються вимог академічної доброчесності:
● посилаються на джерела інформації, якщо використано сторонні ідеї, розробки, твердження, відомості;
● виконують норми законодавства про авторське право й суміжні права;
● надають достовірну інформацію про —
• методики й результати досліджень,
• джерела використаної інформації,
• власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
• визначають дотримання академічної доброчесності дітьми;
• об’єктивно оцінюють результати освітнього процесу та якості дошкільної освіти дітей.
9.2. Педагогічні працівники обізнані щодо видів порушення академічної доброчесності:
обман — неправдиве інформування щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу —
академічний плагіат — представлення результатів наукової діяльності інших осіб як результатів власного дослідження, а також відтворення текстів інших авторів без зазначення авторства;
самоплагіат — представлення своїх уже опублікованих наукових результатів як нових;
фабрикація — вигадування інформації, що використовується в освітньому процесі;
фальсифікація — зміна чи модифікація інформації, яка стосується освітнього процесу;
списування — використання під час письмових робіт зовнішніх джерел інформації, крім дозволених;
хабарництво — надання або отримання коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ чи пропозиція щодо цього, щоб отримати переваги в освітньому процесі;
необ’єктивне оцінювання — свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання.
9.3. Відповідальність педагогічних працівників щодо порушення академічної доброчесності, яка встановлена Законом України «Про освіту»:
– позбавляються педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
– отримують відмову у присвоєнні педагогічних звань та категорій;
– втрачають право працювати у деяких закладах або займати деякі посади.
10.1. Матеріально-технічні умови.
10.1.1. Безпечність, доступність і комфортність будівлі, приміщення, споруд, обладнання й території.
- Територія та приміщення чисті і оханні. Обладнання території та приміщень справне.
- Територія закладу недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та сторонніх осіб. У приміщення закладу допускаються виключно учасники освітнього процесу.
- На території закладу відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у відповідному Переліку рослин, дерев, кущів з колючими, отруйними плодами (Додаток 1 до Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого 24.03.2016 № 234).
- Територія ділянки закладу освітлюється у вечірній та нічний час.
- Систематично (щоденно) здійснюється огляд території щодо її безпечності для освітнього процесу.
У ДНЗ-ЦРД з оп №25 «Вербиченька» забезпечено архітектурну доступність, приміщення і територія закладу адаптовані до використання учасниками освітнього процесу.
- Групові приміщення для дітей із особливими освітніми потребами розташовані на першому поверсі та забезпечені окремими входами.
- Кожне групове приміщення для дітей певного віку ізольоване від решти групових приміщень.
- Групові та ігрові майданчики облаштовані для ігор та діяльності дітей.
- Майданчики обладнані тіньовими навісами, ігровим та фізкультурно-спортивним обладнанням, що відповідає кількості вікових груп.
- У приміщеннях закладу повітряно-тепловий режим та освітлення відповідає санітарним нормам.
- Приміщення прибрані, утримуються в порядку й чистоті. Здійснюється щоденне вологе прибирання та провітрювання усіх приміщень. Меблі, обладнання, опалювальні прилади, підвіконня, стіни, ручки дверей тощо щоденно протираються. Столи в ігрових групових приміщеннях, після кожного прийому їжі миються. Облаштовані туалети, утримуються в належному стані.
- У будівлі та на території закладу відсутні ризики травмування учасників освітнього процесу,
10.1.2. Групові приміщення, музично-спортивна зали оснащені сучасним обладнанням, меблями та засобами навчання.
10.1.3. В ДНЗ-ЦРД з оп №25 «Вербиченька» дотримуються вимоги охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.
10.2. Освітньо-методичні умови.
10.2.1. Освітній простір групових приміщень, музично-спортивної зали та інших основних приміщень забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до формування різних компетентностей.
10.2.2. Компоненти предметно-просторового розвивального середовища у групах відповідають освітнім програмам та віковим можливостям дітей (розвивальні осередки), сучасним вимогам (трансформованість, полі функціональність, варіативність, доступність, безпека).
10.2.3. Добір іграшок, посібників та обладнання відповідає встановленим вимогам Переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (наказ від 19 грудня 2017 року № 1633
10.3. Психолого – педагогічні умови.
10.3.1. Забезпечення емоційного благополуччя через безпосереднє спілкування з кожною дитиною; шанобливе ставлення дорослих до людської гідності кожної дитини, до її почуттів і потреб; формування та підтримка її позитивної самооцінки, впевненості у власних можливостях і здібностях.
10.3.2. Використання в освітній діяльності форм і методів роботи з дітьми, що відповідають їхнім віковим та індивідуальним особливостям.
10.3.3. Побудова освітньої діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми, орієнтованої на інтереси і можливості кожної дитини.
10.3.4. Підтримка дорослими позитивних, доброзичливих відносин між дітьми, зокрема які належать до різних національно-культурних, релігійних спільнот і соціальних верств, а також мають різні (зокрема обмежені) можливості здоров'я; розвиток у дітей комунікативних здібностей, що дають змогу вирішувати конфліктні ситуації з однолітками; розвиток вміння працювати в групі однолітків в різних видах діяльності.
10.3.5. Підтримка ініціативи і самостійності дітей через створення умов для вільного вибору специфічних для них видів діяльності, учасників спільної діяльності та спілкування; для прийняття дітьми рішень, прояву своїх почуттів та висловлювання думок; через не директивну допомогу дітям у різних видах діяльності.
10.3.6. Здійснення системної роботи з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству. Захист дітей від усіх форм фізичного і психічного насильства.
10.3.7. Партнерська взаємодія з батьками. Підтримка батьків (законних представників) у вихованні та розвитку дітей, охороні й зміцненні їхнього здоров'я, залучення сімей безпосередньо в освітню діяльність.
10.4. Медико-соціальні умови,
7.4.1. Створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я дітей.
- Функціонування медичного кабінету з відповідним медичним обладнанням.
- Медичне обслуговування дітей здійснюється медичними працівниками (сестрою медичною старшою та лікарем (який працює за сумісництвом)) відповідно до її функціональних обов'язків, у разі потреби надається домедична допомога.
- Організація заходів щодо дотримання протиепідемічного режиму.
- Проведення медичними працівниками санітарно-просвітницької роботи (гігієнічне виховання дітей, формування навичок здорового способу життя тощо) з працівниками закладу і батьками вихованців.
- Планування й проведення фізкультурно-оздоровчої роботи у різних організаційних формах.
- Наявність фізкультурно-спортивного обладнання та інвентарю для розвитку рухових якостей здобувачів дошкільної освіти.
- Планування та здійснення медико-педагогічного контролю за організацією фізичного виховання (2 рази на навчальний рік).
- Проведення контролю за станом здоров'я дітей, за санітарно-гігієнічним режимом
- Надання рекомендацій з режиму адаптації дітей в закладі дошкільної освіти, визначення функціональної готовності дітей до навчання у школі тощо.
10.4.2. Створення умов для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.
- Дотримання вимог законодавства щодо впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчування продуктів (НАССР) операторами ринку на харчоблоці закладу
- Забезпечення різноманітного корисного та збалансованого харчування, що відповідає потребам усіх здобувачів дошкільної освіти.
- Виконання натуральних норм харчування.
- Дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо харчування здобувачів дошкільної освіти.
- Сприяння формуванню культурно-гігієнічних навичок здобувачів дошкільної освіти в процесі організації харчування.
- Здійснення контролю за організацією харчування та дотриманням питного режиму.
10.5. Умови корекційної освіти.
- Забезпечення здобуття дошкільної освіти вихованцями з ООП відповідно до Державного стандарту Базового компоненту дошкільної освіти.
- Забезпечення формування компетентностей дітей з ООП для подальшого самостійного життя.
- Розроблення індивідуальних карт розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
- Здійснення злагодженої діяльності педагогічними працівниками. Формування психолого-педагогічного супроводу.
- Вивчення потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища з урахуванням принципів універсального дизайну тощо.
- Забезпечення гранично допустимої наповнюваності груп спеціального призначення.
- Забезпечення освітнього середовища обладнанням для надання корекційно-відновлювальних та розвиткових, психолого-педагогічних освітніх послуг.
Додаток 1
Умови та критерії якісної організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти (освітнє середовище)
5.1.1. Створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці:
● будівлі, приміщення, споруди, обладнання і територія є безпечними, доступними та комфортними;
● забезпечення необхідним обладнанням для організації освітнього процесу та життєдіяльності дітей відповідно до типу та профілю закладу;
● обізнаність з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх;
● створення умов для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти;
● створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти.
5.1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації: планування та реалізація діяльності щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу.
5.1.3. Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору:
● створення умов для навчання, реабілітації, соціальної адаптації, інтеграції в суспільство здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами;
● взаємодія з батьками здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття дошкільної освіти (у разі наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами);
● забезпечення реалізації завдань програми та мотивування здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетентності.
Затверджую
директор ЗДО №8
______ С.В.Константин
29.11.2018
Погоджено педагогічною радою
протокол педагогічної ради
від 29.11.2018 №2
Положення про педагогічну раду
закладу дошкільної освіти (ясел-садка комбінованого типу) «Вербиченька»
1. Загальні питання
1.1. Педагогічна рада є колегіальним органом управління ЗДО№8 «Вербиченька» (далі — заклад), створеним для розв’язання основних питань освітнього процесу.
1.2. Педагогічна рада діє у закладі постійно.
1.3. Педагогічна рада діє відповідно до норм Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових документів у галузіосвіти, Статуту закладу.
1.4. До складу педагогічної ради входять всі педагогічні працівники закладу освіти.
1.5. Головою педагогічноїради є директор закладу освіти.
1.6. Для ефективного розгляду деяких питань порядку денного засідань педагогічної ради за потреби у засіданні можуть брати участь інші особи, зокрема представники батьківської громадськості, піклувальної ради, різних організацій, батьки або особи, якіїх замінюють, та інші особи.
1.7. Рішення, ухвалені на засіданнях педагогічної ради та затверджені наказом керівника, є обов’язковими для виконанняусімаучасникамиосвітньогопроцесу.
2. Повноваження педагогічної ради
2.1.1. Педагогічна рада закладу дошкільної освіти:
2.1.2. схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
2.1.3. формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
2.1.4.розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
2.1.5. визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
2.1.6. затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
2.1.7. обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
2.1.8. затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
2.1.9. заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
2.1.10. розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
2.1.11.визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;
2.1.12. ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
2.1.13. розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
2.1.14. має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
2.1.15. розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.
3. Повноваження голови педагогічної ради
3.1. Планувати роботу педагогічної ради.
3.2. Проводити засідання педагогічної ради згідно з планом роботи закладу освіти.
3.3. Визначати шляхи реалізації рішень педагогічної ради (перегляд відкритих заходів; проведення семінарів, навчально-методичних тренінгів; вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду роботи; апробація різних педагогічних інновацій; моніторингові дослідження тощо).
3.4. Контролювати виконання рішень педагогічної ради.
3.5. Організовувати за потреби проміжні форми контролю за виконанням рішень педагогічної ради (відвідування занять, гурткових засідань,виховних заходів; проведення співбесід з педагогами,батьками або особами, що їх замінюютьтощо).
4. Обов’язкичленівпедагогічної ради
4.1. Відвідуватизасіданняпедагогічноїради.
4.2. Дотримуватися порядку та регламенту проведеннязасіданьпедагогічноїради.
4.3. Виконуватирішенняпедагогічної ради.
5. Права членів педагогічної ради
5.1. Брати участь у підготовці до проведення засідань педагогічної ради.
5.2. Доповідати та виступати на засіданнях педагогічної ради.
5.3. Обговорювати питання, винесені на засідання педагогічної ради.
5.4.Висувати пропозиції щодо поліпшення організації освітньогопроцесу та щодо інших питань порядку денного засідання.
5.5. Ухвалювати рішення педагогічної ради шляхом відкритого голосування.
6. Організація діяльності педагогічної ради
6.1. Педагогічна рада проводить засідання згідно з планом роботи закладу освіти, але не рідше ніж чотири рази на рік.
6.2. Педагогічна рада за потреби проводить позачергові засідання.
6.3. Конкретну дату засідання педагогічної ради визначає директор та вихователь – методист закладу.
6.4. Кожне рішення педагогічної ради ухвалюють шляхом відкритого голосування.
6.5.Рішення педагогічної ради чинні лишетоді, коли на засіданні присутні дві третини її складу.
6.6. На черговому засіданні педагогічної ради її членам повідомляють про результати виконання рішень, ухвалених на засіданні попередньої педагогічної ради.
7. Документація педагогічної ради
7.1. Документацію педагогічної ради веде секретар, якого обирають члени педагогічної ради шляхом відкритого голосування.
7.2. Хід обговорення питань і рішень, ухвалених на засіданні педагогічної ради, фіксують у протоколі засідання педагогічної ради.
7.3. Протокол засідання педагогічної ради підписують голова та секретар педагогічної ради.
7.4. Протоколи засідання педагогічної ради записують до Книги протоколів засідання педагогічної ради закладу дошкільної освіти (далі — Книга протоколів), що належить до обов’язкової ділової документації закладу.
7.5. Книга протоколів має бути пронумерована, прошнурована та підписана керівником і скріплена печаткою закладу.
7.6. Книга протоколів зберігається у головипе дагогічної ради, а після закінчення — в архіві закладу.
7.7. Термін зберігання Книги протоколів — 10 років.
7.8. У разі зміни керівника закладу Книгу протоколів передають по акту.
7.9. Директор закладу освіти за потреби видає накази про підготовку та проведення засіданьпедагогічної ради; про створення творчих (динамічних) груп з підготовки засідання педагогічної ради з визначеними термінами виконання рішень та особами, відповідальними за їх виконання.
7.10. Рішення педагогічної ради ЗДО№8 «Вербиченька» вводять в дію наказом директора закладу.
ЗАТВЕРДЖЕНО
педагогічною радою
протокол №2 від 29.11.2018
Положення про методичний кабінет
закладу дошкільної освіти (ясел-садка комбінованого типу) «Вербиченька»
Дане Положення розроблене на основі Примірного положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 року № 372
1. Загальні положення
1.1. Методичний кабінет ЗДО№8 «Вербиченька» є центром методичної допомоги педагогічним працівникам закладу дошкільної освіти та поширення серед батьків психолога-педагогічних знань щодо забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.
1.2. Діяльність методичного кабінету ЗДО№8 «Вербиченька» організовує і скеровує вихователь-методист закладу дошкільної освіти.
При відсутності на посаді вихователя – методиста здійснює керівництво методичною роботою директор закладу.
На період відпустки чи тимчасової непрацездатності вихователя-методиста його обов’язки можуть бути покладені на директора або вихователя цього закладу із числа найбільш досвідчених фахівців.
1.3. Робота методичного кабінету ЗДО№8 «Вербиченька» організовується згідно з вимогами Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актівта відповідно до цього Примірного положення.
2. Мета, основні принципи діяльності та функції методичного кабінету закладу дошкільної освіти
2.1. Метою роботи методичного кабінету є:
2.1.1надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо їх професійного розвитку, підвищення кваліфікації, професійної компетентності;
2.1.2 підготовки та проведення освітнього процесу з дітьми, роботи з батьками вихованців, інших законних представників здобувачів освіти;
2.1.3 навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в закладі дошкільної освіти;
2.1.4 поширення серед батьків психолого-педагогічних знань;
2.1.5 створення сприятливих умов для самовдосконалення педагогів, розвитку творчої ініціативи у них;
2.1.6 забезпечення методичної підтримки щодо реалізації педагогічних ініціатив та апробації навчальної літератури, методичних розробок тощо.
2.2. Діяльність методичного кабінету ґрунтується на таких принципах:
2.2.1 демократизму і гуманізму;
2.2.2 відкритості;
2.2.3 системного підходу до методичного та інформаційно-аналітичного супроводу діяльності закладу дошкільної освіти;
2.2.4 рівності умов для кожного педагогічного працівника щодо повної реалізації його духовного, творчого та інтелектуального потенціалу;
2.2.5 безперервності професійного вдосконалення;
2.2.6 науковості, гнучкості і прогностичності методичної роботи з педагогічними кадрами.
2.3. Функції методичного кабінету:
2.3.1. Цільові:
· врахування перспектив розвитку дошкільної освіти та специфіки діяльності закладу;
· використання сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень, інноваційних технологій;
· розширення професійного світогляду педагогічних працівників, систематичне інформування педагогів щодо інновацій у галузі дошкільної освіти;
· оновлення інформації, яка постійно змінюється в результаті розвитку науки та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
2.3.2. Організаційні:
· відбір і методичне опрацювання наукових, практичних досягнень у галузі дошкільної освіти, надання рекомендацій щодо їх впровадження в практику роботи закладу дошкільної освіти;
· розроблення методичних рекомендацій, зразків дидактичних ігор і вправ, розвивальних посібників з різних видів роботи з дітьми тощо;
· надання консультативної і практичної допомоги працівникам дошкільного закладу з питань складання, корекції планів освітньої роботи з дітьми;
· надання консультативної допомоги батькам вихованців щодо організації життєдіяльності дітей;
· систематичне вивчення стану освітнього процесу, динаміки змін у розвитку дітей дошкільного віку, професійної компетентності педагогічних працівників;
· моделювання змісту, форм і методів підвищення фахової кваліфікації, майстерності педагогів закладу дошкільної освіти, підвищення рівня психолого-педагогічної культури батьків вихованців;
· виявлення, вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду з метою його застосування в освітньому процесі та удосконалення професійної компетентності педагогів;
· організація роботи творчих груп педагогів закладу дошкільної освіти з метою аналізу перспективного педагогічного досвіду, розроблення моделей планування та проведення освітнього процесу з дітьми, методичних рекомендацій для вихователів і батьків, зразків наочно-дидактичного матеріалу та іншого навчально-методичного забезпечення;
· узгодження діяльності методичного кабінету з роботою психологічної служби, методичного кабінетууправління освіти Первомайської міської ради та інших структур;
· створення позитивного психологічного клімату, запобігання виникненню конфліктних ситуацій у педагогічному колективі закладу дошкільної освіти, їх вивчення і розв'язання;
· організація взаємодії із закладами загальної середньої освіти з метою забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою.
3. Основні завдання діяльності методичного кабінету
3.1. Основними завданнями діяльності методичного кабінету є:
3.1.1. Забезпечення організаційно-педагогічних умов для життєдіяльності дітей, організація розвивального простору в закладі.
3.1.2. Створення рефлексивно-інноваційного середовища, організація системи роботи, спрямованої на удосконалення професійної майстерності, психолого-педагогічної культури педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації, активізацію творчого потенціалу та збагачення досвіду.
3.1.3. Виявлення перспективного педагогічного досвіду в колективі закладу дошкільної освіти і за його межами, сприяння його вивченню, узагальненню, впровадженню та розповсюдженню шляхом висвітлення у засобах масової інформації, організації та участі у виставках, презентаціях, роботі методичних об’єднань, шкіл перспективного педагогічного досвіду тощо.
3.1.4. Впровадження в практику роботи закладу дошкільної освіти нових концептуальних засад функціонування системи дошкільної освіти, освітніх програм, інноваційних технологій і методик розвитку, виховання і навчання дітей.
3.1.5. Здійснення внутрішнього моніторингу якості освіти з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в закладі, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності в межах державних вимог до змісту, рівня її обсягу дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.
3.1.6. Інформування педагогів про нормативні документи в галузі дошкільної освіти, різні види навчальної літератури з дошкільної освіти та періодичні фахові видання, надання практичної допомоги у їх використанні.
3.1.7. Надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим педагогічним працівникам в т. ч. у періоди підготовки їх до атестації, курсової перепідготовки.
Сприяння формальної, неформальної та інформальної освіти дорослих.
Забезпечення здійснення підвищення кваліфікації педагогічних працівників за різними видами (стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці тощо).
3.1.8. Сприяння участі колективу закладу дошкільної освіти в інноваційній освітній діяльності різних рівнів за пропозицією органів управління освітою чи з власної ініціативи відповідно до наказу про проведення експерименту або реалізації інноваційного освітнього (науково-педагогічного, науково- психологічного, психолого-педагогічного) проекту.
3.1.9. Пошук і впровадження нових ефективних форм взаємодії закладу дошкільної освіти із сім’ями вихованців, батьківською, педагогічною і науковою громадськістю у здійсненні завдань цілісного всебічного розвитку дітей, популяризації роботи закладу дошкільної освіти.
3.1.10. Координація діяльності закладу дошкільної освіти з іншими закладами освіти, культури тощо для повнішої реалізації завдань формування життєвої компетентності дошкільників.
Супровід участі та допомога педагогічним працівникам у реалізації міжнародних проектів і програм.
3.1.11. Створення та/або поповнення фондів нормативно-правових, інструктивно-методичних документів на паперових та/або електронних носіях, наукової, науково-популярної, методичної психолого-педагогічної, довідкової, енциклопедичної, дитячої художньої літератури, періодичних педагогічних видань, аудіо-, відеоматеріалів, електронних та наочних друкованих засобів навчання, предметної наочності, а також зразків моделей планування, організації і проведення освітнього процесу, інших матеріалів з досвіду роботи педагогів.
3.1.12. Формування та/або поповнення, оновлення інформаційного банку даних (каталогів чи картотек на електронних або/та паперових носіях) з питань змісту дошкільної освіти, організації освітнього процесу, психолого-педагогічних досягнень, наповнення методичного кабінету. При укладанні електронної картотеки чи каталогу може використовуватися інформація, розміщена на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освітні Національної академії педагогічних наук України, закладів освіти, видавництв тощо.
4. Наповнення методичного кабінету
4.1. Наповнення методичного кабінету повинно відповідати таким вимогам:
· інформативність та змістовність;
· доступність;
· сучасність;
· естетичність;
· задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні.
4.2. 3 метою забезпечення вільного доступу і орієнтування в наповненні методичного кабінету його матеріали групуються за окремими розділами:
· інформація про педагогічні кадри (кількісний і якісний склад) і матеріали для атестації педагогічних працівників;
· законодавчі та нормативно-правові акти (закони України, укази і розпорядження Президента України, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України);
· галузеві нормативно-правові акти та інструктивно-методичні документи, що регламентують діяльність закладу дошкільної освіти (накази, розпорядження, листи, інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України, місцевих органів виконавчої влади та інші нормативно-правові акти);
· Базовий компонент дошкільної освіти України (державний стандарт дошкільної освіти), програми (основні й додаткові, комплексні, парціальні), навчальні, навчально-методичні, методичні посібники з різних змістових напрямів дошкільної освіти;
· наукова література з різних галузей знань (педагогіка, психологія, біологія, соціологія та ін.);
· довідкова й енциклопедична література (довідники, словники, енциклопедій);
· зразки перспективного і календарного планування освітньої роботи з дітьми за різними моделями, а також методичних розробок різних форм організації дитячої життєдіяльності (свят, розваг, походів за межі закладу дошкільної освіти, ігор, дослідне-пошукової, організованої навчально- пізнавальної діяльності (занять) та ін.);
· методичні розробки консультацій для педагогів і батьків (педагогічного, методичного, психологічного, медичного, дефектологічного змісту тощо), плани проведення семінарів, практикумів, тренінгів, засідань «круглих столів», ділових ігор та інших форм методичної роботи з кадрами;
· бібліотека художньої літератури для дітей (з програмовими й позапрограмовими творами різних жанрів вітчизняних і зарубіжних авторів, українського фольклору);
· зразки навчально-наочних, ігрових та дидактичних матеріалів, посібників;
· добірка фахових періодичних видань (газети, журнали, альманахи, часописи тощо);
· переліки навчальних видань. рекомендованих Міністерством освіти і науки України, ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, а також перелік наявних наочних засобів розвитку і навчання (репродукції картин, альбоми ілюстрацій, фотоматеріалів, схеми, таблиці, муляжі, аудіо- та відеоматеріали, електронні засоби навчання тощо) із зазначенням місця їх розташування;
· досвід роботи закладів дошкільної освіти міста, району, області, країни (з анотаціями);
· технічні засоби розвитку i навчання.
У разі потреби наповнення методичного кабінету може групуватися за іншими розділами, тематичними блоками.
ЗАТВЕРДЖЕНО
педагогічною радою
протокол №2 від 29.11.2018
ПОЛОЖЕННЯ
про академічну доброчесність
учасників освітнього процесу
ЗДО№8 «Вербиченька»
І. Загальні положення
1.1.Положення про академічну доброчесність (далі-Положення) ЗДО№8 є внутрішнім підзаконним нормативним актом, який спрямований на забезпечення якісних освітніх послуг наданих здобувачам освіти, додержання моральних, правових, етичних норм поведінки всіма учасниками освітнього процесу.
1.2.Положення розроблено на основі Конвенції ООН«Про права дитини»(1989), Конституції України, законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права» , статуту закладу, правил внутрішнього розпорядку.
ІІ. Принципи, норми етики та академічноїдоброчесності закладу освіти
2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил , якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової(творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.
2.2. Порушеннями академічної доброчесності згідно ст.42 п. 4 Закону України «Про освіту» вважається: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивнеоцінювання.
2.3. Етика та академічна доброчесність забезпечуються:
2.3.1. учасниками освітнього процесушляхом:
· дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України;
· утвердження позитивного іміджу закладу освіти, примноження його традицій;
· дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;
· запобігання корупції, хабарництву;
· збереження, поліпшення та раціонального використання навчально-матеріальної бази закладу;
· дотримання спеціальних законів за порушення академічної доброчесності та даного Положення, зокрема, посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
· дотримання норм про авторські права;
· надання правдивої інформації про результати власної навчальної(наукової, творчої) діяльності;
· невідворотності відповідальності з підстав та в порядку, визначених відповідно Законом України «Про освіту» та іншими спеціальними законами.
2.3.2.здобувачами освіти шляхом:
· самостійного виконання навчальних завдань поточного та підсумкового контролю без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання (самостійні, контрольні, ДПА);
· особистою присутністю на всіх заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.
2.3.3. педагогічними працівниками шляхом:
· надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутківв галузі освіти;
· обов’язкової присутності, активної участі назасіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;
· незалежності професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій;
· підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку ісамовдосконалення, проходження вчасно курсової підготовки;
· дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;
· об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;
· здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
· інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення.
ІІІ. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактівпорушення етики та академічної доброчесності
3.1.При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під розписку після ознайомлення із правилами внутрішнього розпорядку закладу.
3.2.Положення доводиться до батьківської громади на конференції, а також оприлюднюється на сайті закладу.
3.3. Вихователь - методист:
3.3.1. Забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів,консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, на конкурси різного рівня;
3.3.2. Використовує у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує вчителям сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.
3.4. Педагогічні працівники, в процесі своєї освітньої діяльності, дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти щодо норм етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації, списування).
IV. Види відповідальності за порушення академічної доброчесності
4.1.Види академічної відповідальності за конкретне порушення академічної доброчинності визначають спеціальні закони та внутрішнє Положення закладу освіти.
Порушення академічної доброчесності |
Суб’єкти порушення |
Обставинита умови порушення академічної доброчесності |
Наслідки і форма відповідальності |
Орган / посадова особа, який приймає рішення про призначення виду відповідальності |
Необ’єктивне оцінювання результатів навчання здобувачів |
Педагогічні працівники |
Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання -усні відповіді; - контрольні зрізи ЗУН;
|
Педагогічному працівнику рекомендується опрацювати критерії оцінювання знань. Факти систематичних порушень враховуються при встановленні кваліфікаційної категорії , присвоєнні педагогічних звань |
Адміністрація закладу, атестаційні комісії усіх рівнів |
Обман:
Фальсифікація |
Педагогічні працівники як автори |
Навчально-методичні освітні продукти, створені педагогічними працівниками: -методичні рекомендації; -навчальний посібник; -навчально-методичний посібник -наочний посібник; -практичний посібник; -навчальний наочний посібник; -збірка; -методична збірка -методичний вісник; -стаття; -методична розробка |
У випадку встановлення порушень такого порядку: А) спотворене представлення у методичних розробках, публікаціях чужих розробок, ідей, синтезу або компіляції чужих джерел, використання Інтернету без посилань, фальсифікація науковихдосліджень, неправдива інформація про власну освітню діяльність є підставою для відмови в присвоєнні або позбавлені раніше присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії Б) в разі встановлення в атестаційний період фактів списування здобувачами під час контрольних зрізів знань, фальсифікації результатів власної педагогічної діяльності позбавлення педагогічного працівника І,ІІ кваліфікаційної категорії
|
Педагогічна та методичні ради закладу, атестаційні комісії (закладу освіти, міська)
|
Фабрикація
|
||||
Плагіат |
V.Комісія з питань академічної доброчесностіта етики педагогічних працівників
5.1.Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників – незалежний орган для розгляду питань, пов’язаних із порушенням Положення та моніторингу щодо взаємного дотримання усіма учасниками освітнього процесу морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення.
5.2. До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та батьківської громади.
Персональний склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради.
Термін повноважень Комісії - 1 рік.
5.3.Комісія розглядає питання порушення морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення за потребою або ж заявою учасників освітнього процесу.
5.4.Комісія звітує про свою роботу двічі на рік.
6.1.Положення ухвалюється педагогічною радою закладу більшістю голосів і набирає чинності з моменту схвалення.